Przewodnicy turystyczni

Lokalny Guru
Bądź w kontakcie
Sergio Grom

Ciao, kilka słów o sobie: Urodziłem się i wychowałem w Rzymie, gdzie nadal mieszkam w miłej i spokojnej okolicy blisko Watykanu. Rozpocząłem pracę w turystyce w 1970 roku (dla Hertza wynająć samochód). W 1980 roku przeniosłem się do recepcji hotelu w centrum Rzymu (personel recepcji w hotelu Seven Hills). W 1987 roku dostałem moje prawo jazdy jako przewodnik turystyczny. W dalszej części. 20 lat (Oh mamma mia!) Pracowałem głównie w wiodących Tours we Włoszech i Europie, ale w ciągu ostatnich dwóch / trzech lat głównie w Rzymie: Uwielbiam to gotyckie miasto! Oto, co Terri Fogarty, ważny bloger podróży, napisał o naszym wspólnym czasie: Wynajęcie przewodnika: czy warto? Mój mąż, Bill i ja, nigdy nie wynajęliśmy prywatnego przewodnika przed naszą ostatnią podróżą do Włoch. W przeszłości czytaliśmy nasze przewodniki, konsultowaliśmy się z internetem i recenzowaliśmy EuropeUpClose. com, aby zobaczyć, co mieli do powiedzenia nasi pisarze. Następnie zrobiliśmy naszą własną rzecz. Byliśmy również częścią dużych grupowych wycieczek, ale to doświadczenie pokazało nam wartość kompetentnego, prywatnego przewodnika, który pomógłby nam przebić się przez obowiązkowe widzenie i to, co byłoby miło zobaczyć. To zaoszczędziło nam cennego czasu i jak wiesz, na wakacjach liczy się każda minuta. Planując nasze podróże, zorganizowaliśmy wycieczkę prasową z wielką firmą o nazwie LocalGuiding. com, firma, która poszukuje lokalnych przewodników, którzy naprawdę znają terytorium, aby pomóc Ci zaprojektować idealną wycieczkę, która spełni Twoje szczególne potrzeby. Podczas naszych wizyt w Rzymie i Pompejach / Herkulanum otrzymaliśmy bezpłatne wycieczki. Ale fakt ten nie ma wpływu na moją ocenę usług, które otrzymaliśmy. Naszym celem była ocena wartości prywatnego przewodnika po kosztach. Nasi przewodnicy byli certyfikowani i bardzo doświadczeni, ponieważ musicie zdać rygorystyczną serię egzaminów, zarówno pisemnych, jak i ustnych, aby stać się licencjonowanym przewodnikiem po Włoszech. Jest to bardzo trudny proces, a tylko około 1 na 10 kandydatów zdaje egzaminy. Było to oczywiste, biorąc pod uwagę głęboką wiedzę i doświadczenie naszych przewodników. Jest mnóstwo ludzi, którzy podchodzą do ciebie na ulicy, mówiąc, że możesz zapłacić im, aby wprowadzić cię do muzeum lub atrakcji bez czekania w kolejce. Nie rób tego; nie są certyfikowanymi przewodnikami i będą kosztować więcej pieniędzy niż są warte. Jeśli masz ochotę skorzystać z prywatnego przewodnika, zaplanuj z wyprzedzeniem i porozmawiaj przez e-mail z przewodnikiem, zanim jeszcze dotrzesz do miejsca docelowego. Są one fontem wiedzy i pomogą Ci w pełni wykorzystać swoją wizytę. Byliśmy w Rzymie jakieś dziesięć lat temu i wtedy zwiedzaliśmy miasto na własną rękę. Tym razem chcieliśmy odejść z głębszym zrozumieniem bogatej historii miasta i mieć pewność, że widzimy autentyczny Rzym i Watykan. Widzieliśmy główne atrakcje turystyczne na własną rękę, ale aby lepiej zrozumieć miasto, odbyliśmy prywatną 3-godzinną pieszą wycieczkę po Rzymie z historykiem i certyfikowanym przewodnikiem, Sergio Gromem. Sergio spotkał się z nami w naszym hotelu i szybko ustalił, co już widzieliśmy (główne atrakcje turystyczne) i jakie mieliśmy szczególne zainteresowania. Uwielbiamy sztukę i architekturę, więc wziął to pod uwagę podczas planowania naszej pieszej wycieczki. Zaczął od zabrania nas do kościoła Santa Maria della Vittoria, aby zobaczyć Ekstazję św. Teresy Berniniego, klejnot, którego moglibyśmy całkowicie pominąć, gdybyśmy sami. W najbardziej wciągający i zabawny sposób, Sergio zapewnił nam solidną historyczną perspektywę czasów rzymskich, regułę najważniejszych papieży na przestrzeni wieków, oraz związek między kościołem a Mussolinim pod koniec lat dwudziestych. Odwiedziliśmy najważniejsze kościoły i bazyliki i zakończyliśmy spacer po żydowskiej dzielnicy Rzymu. Widzieliśmy i tyle się nauczyliśmy w ciągu trzech godzin, które spędziliśmy z Sergio, że można powiedzieć, że wyruszyliśmy z nowo odkrytym, trwałym zainteresowaniem starożytnym i współczesnym Rzymem.